9 Ağustos 2010 Pazartesi

What is your name?

Kimliğinizdeki iki haneden memnun musunuz? İsim ve soyadı yani. Ben hiç memnun değilim. Tınısı ve enerjisi olmayan, çok sıradan iki kelime benimki. Kendine özgü bir havası, beni anlatır bir tarafı, hiç bir özelliği yok.

Bazı insanların isimleri ne kadar parlak hiç dikkat ettiniz mi? Armonik ve cazibeli. Kendi başına bir şeyler anlatır gibi. Yukardaki fotoğraftaki Brezilyalı hanım kızımızın ismi mesela. Francesca Adriana Lima!

Zannedersiniz Katalan Prensesi, tacını, tahtını toplamış zaman tünelinden atlılarıyla dört nala geliyor. Bu ne dokunulmaz, ne küstah bir meydan okuyuştur! Ben havaalanı görevlisi olsam, bana pasaportunu gösterse bundan vize felan istemem. Nereye istiyorsa gitsin, hatta bir daha gelmesin!

Peki ya Vasco da Gama? Portekizli kaşif. Sıradan biri değil, bu isimle olamaz da zaten. Francisco José de Goya? İspanyol ressam. Bu denli karizmatik bir tınıyla tapınak şövalyelerinin yanına yakışır ancak.

Edebiyat dünyasında kimler var? Franz Kafka, Milena Jesenska, Milan Kundera, Gabriel Garcia Marquez, Lev Nikolayeviç Tolstoy, Jean-Jacques Rousseau, Arthur Schopenhauer...

Ya müzik? Wolfgang Amadeus Mozart, Ludwig Van Beethoven, Franz Joseph Haydn, Sergey Rahmaninov, Peter İlyiç Çaykovski...

Spor dünyasına bakalım: Maria Sharapova, Zinedine Zidane, Juan Pablo Pino, Asafa Powell, Mao Asada, Milan Baros...

Örnek çok da çözüm yok. Ya latin kökenli bir ailenin beni evlat edinmesi için dua edicem ya da soyadı çok parlak biriyle evlenicem. Hmm ikinci olasılık daha imkan dahilinde gözüküyor.

Yazan
Handepova

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder