11 Haziran 2010 Cuma

Body World!




1945 Polonya doğumlu anatomi profesörü Gunther Von Hagens'in "Body World" isimli sergisi, 11 Haziran'dan itibaren Karaköy Antrepo'da!

Gunther Von Hagens, bu ilginç çalışmada "gerçek kadavralar" kullanmış. Organ bağışlar gibi insanlar, hayatın bittiği yerde bedenlerinin değişik şekillerde kullanılmasına gönüllü olmuşlar yani. Bu arada bir form doldurarak öldükten sonra siz de serginin objelerinden biri haline gelebilirsiniz. (Türkiye'den de gönüllü bir iki kişi varmış ama onlar henüz ölmemiş. Allah gecinden versin demek lazım!)

Peki bu kadavralar bozulmadan nasıl saklanıyor?
Profesör, öldükten sonra vücudumuzun çürümesine yol açan bakterilerin yaşam alanı olan suyu dokulardan temizleyip, yerine polimer enjekte etmiş ve çürümeyi sonsuza kadar durdurmuş. Bu yönteme "plastinasyon" deniyor, bir nevi mumyalama işlemi yani.

İnsan anatomisini öğrenmek, yaşam ve ölüm arasındaki ince çizgide gezinmek ve yaşamsal bir farkındalık kazanmak için sergi birebir! Ama herkesin midesi kaldırır mı onu bilmiyorum işte. Sigara içen ve içmeyen birinin ciğerleri arasındaki farka kadar bilgilenebileceğimiz bu sergi, marjinal bir bilim adamının sanatsal bir meydan okuyuşu aslında.

Ben sergiyi çok merak ediyorum. Ama bir yandan da korkuyorum. Varoluşumuzu anlamlı kılan, bizi tek hücreli canlılardan ayıran o "farklı olduğunu zannetme halini" yitirmekten korkuyorum. Ne yani, iki kas parçası, iki lif miyiz sadece? Hayat ve ölüm bu kadar basit mi? Bilemiyorum. Yine de midesi sağlam olup, farklı bir tecrübe yaşamak isteyenlere şiddetle tavsiye ediyorum!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder